Persondatapolitik for Klassik ApS

Denne persondatapolitik beskriver, hvordan vi anvender og beskytter personlige data og sikrer, at medarbejderne er bekendt med reglerne for brug af de personlige data, de har adgang til som led i deres arbejde. Politikken supplerer vores andre politikker om it-sikkerhed, internet og e-mail m.m. og har til formål at opfylde kravene i Persondataforordningen (GDPR).

Behandling af personfølsomme data i virksomheden

Enhver behandling af persondata i vores virksomhed sker i overensstemmelse med principperne om lovlighed, rimelighed og gennemsigtighed. Persondata indsamles alene til udtrykkeligt angivne og legitime formål, og vi tilstræber, at alle oplysninger er korrekte og ajourførte. Principperne om opbevaringsbegrænsning, integritet, fortrolighed og ansvarlighed er i højsædet.

Har du spørgsmål til vores behandling af persondata og denne persondatapolitik, er du altid velkommen til at kontakte den dataansvarlige i virksomheden: Martin Bruntse Hansen, martin@klassikleg.dk

Oplysninger der behandles – formål

Formålet med registrering og behandling af persondata er relevant for vores samhandel med vores kunder og forretningspartnere. Hvis vi undtagelsesvis skal behandle persondata til formål, der er uforenelige med nedenstående, vil du blive orienteret herom. Tilsvarende gælder, såfremt vi indsamler eller behandler dine persondata fra andre end dig selv.

Virksomhedens forretningsområder og forretningsprocesser

Klassik ApS leverer omfattende løsninger inden for design, installation og vedligeholdelse af legepladser, naturlegepladser og sportsanlæg. Vores ekspertise omfatter rådgivning, salg og service til både private og offentlige kunder, med fokus på at skabe sikre og innovative udendørs rum.

Vi håndterer kundeinteraktioner vedrørende salg og ordrer, sikrer brugervenlighed og høj sikkerhed i vores digitale platforme, samt optimerer vores systemer for at forbedre den overordnede brugeroplevelse. Vores processer inkluderer også at tilbyde muligheder for deltagelse i kundeundersøgelser, konkurrencer og lodtrækninger gennem vores digitale løsninger. Derudover opretholder vi et arkiv over registrerede produkter og tilhørende persondata for at sikre en effektiv opfølgning og service.

Vi indsamler og behandler data om vores kunder for at opfylde kontrakter og forbedre vores service og produkter. Denne behandling er nødvendig for at sikre kvaliteten af vores ydelser og for at optimere vores forretningsaktiviteter.

De persondata, vi behandler, omfatter:

Oplysninger der frivilligt (aktivt) afgives:

Vi registrerer oplysninger, der gives til os i forbindelse med et fysisk besøg eller et besøg på vores website. Eksempler på data omfatter navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse m.v. Data, der deles med os via sociale medier, e-mail, ordrer, undersøgelser, events og konkurrencer, opbevares sikkert.

Behandlingsgrundlag

Persondatapolitik og behandling er nødvendig for at opfylde kontraktmæssige forpligtelser mellem Klassik ApS og vores kunder. Visse oplysninger behandles på baggrund af skriftligt eller elektronisk samtykke.

a. Modtagelse og videregivelse af persondata

Vi videregiver udelukkende persondata til tredjepart i overensstemmelse med denne persondatapolitik. Videregivelse sker for at overholde retslige forpligtelser eller beskytte rettigheder, ejendom m.m. Samarbejdspartnere, der udfører arbejde på vores vegne, kan få adgang til data og er kontraktligt forpligtet til at behandle dem fortroligt. Ved overførsel af data uden for EU sikrer vi, at lovgivningen overholdes. Vi indsamler aldrig persondata uden forudgående accept.

Opbevarings- og slettepolitik

Vi gemmer oplysninger om vores kunder og forretningspartnere, så længe der er et legitimt grundlag. Som udgangspunkt slettes persondata efter 5 år fra afslutningen af kundeforholdet. Persondata kan gemmes længere, hvis der er et sagligt behov, f.eks. i forbindelse med retskrav.

b1. Indsigtsret, berigtigelse og sletning

Du har ret til at anmode om indsigt i de oplysninger, vi behandler, og til at få urigtige oplysninger korrigeret uden unødig forsinkelse. Du kan også anmode om at blive slettet (“retten til at blive glemt”), dog først efter udløbet af vores lovgivningsmæssige opbevaringspligt. Henvendelser kan rettes til martin@klassikleg.dk

b2. Dataportabilitet

Du har ret til at modtage de persondata, du har stillet til rådighed for os, og til at overføre dem til en anden tjenesteudbyder.

b. Samtykke

Hvor samtykke er nødvendigt som behandlingsgrundlag, kræver vi skriftligt eller elektronisk samtykke. Samtykke kan til enhver tid trækkes tilbage ved at kontakte os på de registrerede kontaktoplysninger.

c. Sikkerhed

Klassik ApS beskytter dine persondata jvf. vores persondatapolitik. Vi har interne regler om informations- og IT-sikkerhed, som beskytter data mod tilintetgørelse, tab, ændring, offentliggørelse og uautoriseret adgang. Vi har fastlagte procedurer for adgangsrettigheder og løbende back-up for at undgå datatab. Ved sikkerhedsbrud vil vi underrette dig hurtigt.

Retten til at klage

Enhver registreret person har ret til at indgive klage til Datatilsynet: Datatilsynet, Borgergade 28, 5, 1300 København K, e-mail: dt@datatilsynet.dk, Tlf: 3319 3200

Vi forbeholder os retten til at opdatere denne persondatapolitik. Ved opdateringer vil vi rette datoen for “sidst opdateret”. Denne persondatapolitik er sidst opdateret den 25.08.2024.

Klassik ApS
Morten Bruntse Hansen
Direktør